Six pillars of Faith "Basic Islamic Beliefs"
" Say, “He is God, the One. God, to Whom the creatures turn for their needs. He begets not, nor was He begotten, and there is none like Him.” (Quran, 112:1-4)

Prophet Muhammad (pbuh) in the Bible (Dr.Zakir.Naik)
"I will raise them up a Prophet from among their brethren, like unto thee, and I will put my words in his mouth; and he shall speak unto them all that I shall command him." The Christians say that this prophecy refers to Jesus (pbuh) because Jesus (pbuh) was like Moses (pbuh). Moses (pbuh) was a Jew, as well as Jesus (pbuh) was a Jew. Moses (pbuh) was a Prophet and Jesus (pbuh) was also a Prophet.

South Africa’s Cricket Player Wayne Parnell converts to Islam
South African fast bowler Wayne Parnell has converted to Islam after a period of personal study and reflection , he converted to Islamic faith in January this year and is considering a name change to Waleed, which means ‘Newborn Son’,

The origin of creation clay and water
( Your Lord said to the angels, "I am going to create a human being out of clay. When I have formed him and breathed My Spirit into him, fall down in prostration to him!") (Quran 38:71,72) " Then inquire of them: Is it they who are stronger in structure or other things We have created? We created them from sticky clay " (Quran 37:11)

மகாத்மா காந்தி இந்தியாவிற்கு தந்தை ... அந்த தந்தையை சுதந்திர போராட்டதிற்கு அழைத்து சென்றது யார் என்று தெரியுமா?
1893_ம் ஆண்டு அப்ல்கரீம், அவரது அம்மாவைப் பார்ப்பதற்காக போர் பந்தர் வந்திருக்கிறார். வந்த இடத்தில் காந்தியைச் சந்தித்தார். மகாத்மா காந்தி அப்போது சட்டப்படிப்பு முடித்த 24 வயது,இளைஞர். அவர் பண்பு அப்துல் கரீம் அவர்களை கவர்ந்ததால், டர்பனில் உள்ள அவரது கப்பல் கம்பெனியின் சட்டக்குழுவில் காந்தியைச் சேர்த்துக் கொள்ள விரும்பினார். காந்திக்கு சம்பளம் அப்போது 105 பவுண்ட்

Friday, June 17, 2011
உண்மை முஸ்லிம்களாவது எப்போது?
Saturday, June 11, 2011
ஜமாஅத்து(கூட்டுத்)தொழுகை
தொழாதவன் முஸ்லிம் அல்ல
ஓர் அடியானுக்கும் நிராகரிப்பிற்கும் இடையில் பிரித்துக் காட்டுவது தொழுகையை விடுவதாகும் என நபி صلى الله عليه وسلم அவர்கள் கூறினார்கள். அறிவிப்பவர்: ஜாபிர் (ரலி) நூல்:முஸ்லிம்
நமக்கும் நிராகரிப்பாளர்களுக்கும் இடையில் பிரித்து காட்டுவது தொழுகைதான். எனவே எவன் தொழுகையை விட்டு விடுகிறானோ, அவன் காபிராகி விட்டான் என நபி صلى الله عليه وسلم அவர்கள் கூறினார்கள். அறிவிப்பவர்: புரைதா (ரலி) நூல்:திர்மிதீ, நஸயீ
தொழுகையைத் தவிர வேறு எந்த செயலையும் விடுவது இறை நிராகரிப்பாகும் என நபித்தோழர்களில் யாரும் கருதவில்லை என அப்துல்லாஹ் பின் ஷகீக் அவர்கள் அறிவிக்கிறார்கள். நூல்: திர்மிதீ
தொழுகையை விடுவது நரகம் செல்வதற்கு முக்கிய காரணமாகும்.
சுவனவாசிகள் குற்றவாளிகளிடம் கேட்பார்கள் உங்களை ஸகர் என்ற நரகத்தில் நுழையவைத்தது எது? (என்று) அதற்கவர்கள், தொழுபவர்களில் நின்றும் நாங்கள் இருக்கவில்லை என்று கூறுவார்கள். (அல்குர்ஆன் 74:40-43)
இவர்களுக்குப் பின்னர் (வழிகெட்ட) தீய பின் தோன்றல்கள் இவர்களுடைய இடத்தை அடைந்தார்கள், தொழுகையை(த் தொழாது) வீணாக்கினார்கள், மனோ இச்சைகளையும் பின்பற்றினார்கள், ஆகவே அவர்கள் (மறுமையில்) பெரும் தீமையைச் சந்திப்பார்கள். (அல்குர்ஆன் 19:59)
தொழுகையைப் பேணுபவர்கள் மட்டுமே சுவர்க்கம் செல்லமுடியும்.
இன்னும் அவர்கள் எத்தகையோரென்றால், தங்கள் தொழுகைகளைப் பேணுவார்கள். இத்தகையோர்தாம் (சுவர்க்கத்தை) அனந்தரம் கொள்பவர்கள், இவர்கள் எத்தகையோரென்றால் ஃபிர்தௌஸ் (என்னும் சுவனபதியை) அனந்தரமாக கொள்வார்கள், அவர்கள் அதில் நிரந்தரமாக(த்தங்கி) இருப்பார்கள். (அல்குர்ஆன் 23:9-11)
தொழுகையை வேண்டுமென்றே விடக்கூடியவன், தொழுவதற்குறிய உடல் ஆரோக்கியம் இருந்தும் தொழாமலிருந்தவன், தொழுகையை தொழுகையாளியை ஏளனமாக கருதியவன், தொழுகையாளியை கிண்டலும் கேலியும் செய்பவன் முஸ்லிம்களின் சகோதரன் அல்ல. இது போன்ற மனிதர்களுடன் குடியிருக்க நேரிட்டால் அவர்களுக்கு தொழுகையை விடுவதினால் ஏற்படும் விளைவுகளை இறை வசனங்களையும் நபிமொழிகளையும் எடுத்துக்கூறி தொடர்ந்து அவர்களுக்கு உபதேசித்து கொண்டே இருக்க வேண்டும்.
அவர்கள் தவ்பா செய்து (மனந்திருந்தி தம் தவறுகளிலிருந்து விலகி) தொழுகையைக் கடைப்படித்து, ஜகாத்தையும் (முறையாக) கொடுத்து வருவார்களானால், அவர்கள் உங்களுக்கு மார்க்கச் சகோதரர்களே; நாம் அறிவுள்ள சமூகத்தினருக்கு (நம்) வசனங்களை விளக்குகிறோம். (அல்குர்ஆன் 9:11)
www.readislam.net
Thursday, June 9, 2011
Women's Rights In Islam
The Conditions of Women in Arabia Before Islam
In those days before Islam, women were treated like slaves or property. Their personal consent concerning anything related to their well-being was considered unimportant, to such a degree that they were never even treated as a party to a marriage contract.Women were used for one purpose, and then discarded. They had no independence, could own no property and were not allowed to inherit. In times of war, women were treated as part of the prize. Simply put, their condition was unspeakable.
In addition, the birth of a daughter in a family was not an occasion for rejoicing, but was regarded with humiliation. The practice of killing female children was uncontrolled.
With the advent of Islam came the verse from the Quran condemning those who practiced female infanticide:
(An-Nahl 16:58-59)
shall be questioned. For what sin she was killed? (At-Takwir 81:8-9)
Allah (SWT) Gave the Arab Women Their Rights
through it a great deal of good." (An-Nisa 4:19)
Rights That Islam Gives to Women
Human Rights
Civil Rights
(Al-Baqarah 2:256)
Muslim Women Have the Right to Go Outside of Her Home
"O wives of the Prophet! You are not like any other women. If you keep your duty (to Allah), then be not soft in speech, lest he is whose heart is a disease (of hypocrisy or evil desire for adultery, etc.) should be moved with desire, but speak in an honorable manner. And stay in your houses, and do not display yourselves like that of the times of ignorance, and offer prayers perfectly (Iqamat-as-Salat), and give Zakat and obey Allah and His Messenger. Allah wishes only to remove Ar-Rijs (evil deeds and sins, etc.) from you, O members of the family [of the Prophet (SAW)], and to purify you with a thorough purification." (Al-Ahzab 33:32-33)
A Woman in Islam Has the Right to Get an Education
(Declared Authentic By Shaikh Muhammad Naasir-ud-Deen Al-Albaani)
"Then High above all be Allah, the True King. And be not in haste [O Muhammad (SAW)] with the Quran before its revelation is completed to you, and say: My Lord! Increase me in knowledge." (Ta-Ha 20:114)
The Right to Go to the Mosque
At the same time, a woman’s prayer in her home is better, from the standpoint of her household duties and duties as a mother. Also it is better in the sense that it prevents unnecessary mixing with men. The Prophet (SAW) also stated on another occasion:
"But their homes are better for them." (Reported by Abu Dawud and Ahmed)
Islam Gives Men and Women Equal Rights
In the West, women may be doing the same job that men do, but their wages are often less. The rights of Western women in modern times were not created voluntarily, or out of kindness to the female. The modern Western woman reached her present position by force, and not through natural processes or mutual consent of Divine teachings. She had to force her way, and various circumstances aided her. Shortage of manpower during wars, pressure of economic needs and requirement of industry forced women to leave their homes to work, struggling for their livelihood, to appear equal to men. Whether all women are sincerely pleased with these circumstances, and whether they are happy and satisfied with the results, is a different matter. But the fact remains that whatever rights modern Western women have, they fall short of those of her Muslim counterpart! Islam has given woman what duties her female nature. It gives her full security and protects her against becoming what Western modern women themselves complain against: a "mere sex object."
The Right to Seek Employment
In Islam, however, the value and importance of women in society and the true measure of their success as human beings, is measured with completely different criteria: their fear of Allah (SWT) and obedience to Him, and fulfillment of the duties He has entrusted them with, particularly that of bearing, rearing and teaching children.
Nevertheless, Islam is a practical religion, and responds to human needs and life situations. Many women need, or wish, to work for various reasons. For example, they may possess a needed skill, such as a teacher or a doctor.
While Islam does not prohibit women working outside the home, it does stipulate that the following restrictions be followed to safeguard the dignity and honor of women and the purity and stability of the Islamic society, (the conduct of women, after all, is the "backbone" of any society):
1. Outside employment should not come before, or seriously interfere with her responsibilities as wife and mother.
2. Her work should not be a source of friction within the family, and the husband’s consent is required in order to eliminate later disagreements. If she is not married, she must have her guardian’s consent.
3. Her appearance, manner and tone of speech and overall behavior should follow Islamic guidelines. These include: restraining her glances in relation to any men near the work place, wearing correct Islamic dress, avoiding men, not walking in a provocative manner, and not using make-up or perfume in public.
4. Her job should not be one which causes moral corruption in society, or involve any prohibited trade or activity, affect her own religion, morals, dignity and good behavior, or subject her to temptations.
5. Her job should not be one which is mixing and associating with men.
6. A woman should try to seek employment in positions which require a woman’s special skills, or which relate to the needs of women and children, such as teaching, nursing other women, midwifery, medicine with specialization’s like pediatric or obstetrics-gynecology.
A Muslim Woman is Required to Dress a Certain Way When She Goes Out in Public
A woman’s modest dress protects society from adultery and other forms of illegal sexual relations that lead to the break up of families and corruption of society.